lördag 28 januari 2012

Uti vår hage



Alltså den här Faló.

Han är den klart bästa seriefigur som finns. Har ni läst Uti vår hage? Om inte, gör det! Man sitter och skrattar tills tårarna sprutar, han är en sån slusk och tror sig vara så intellektuell så.
En bra serie är när Faló himself ska vara vrålbajs och skaffa sig en tatuering. Faló sätter tatueringen mitt på magen och stolt går han genom stan. Faló har tatuerat sig med ett kinesiskt tecken. Vet han vad det betyder? Nej..
Efter skratt och påtryckningar från hans kvinnliga vänner beslutar sig Faló för att ta reda på vad det kinesiska tecknet betyder. Han stövlar in till en kinesrestaurang -"HALLÅ!! Jag skulle vilja veta vad det här tatuerade märket betyder!" En slemmig kineskock tittar underligt på Faló och säger: -"Inte den blekaste aning, höddudu!" -"Men va fan, ni är väl kineser? Ni har ju en kinesrestaurang!" En annan kineskock stiger fram och säger så här -"Jag skulle säja att det där betyder "blekfet gaphals med hjärna som en pingpongboll." Känner man Faló rätt, blir han ursinnig och gapar hit och dit tills han lämnar restaurangen för att dra till Kina.
Serien avslutas med att Faló får reda på vad hans tatuering betyder. Penna.

LÄS Uti vår hage!!

1 kommentar:

camilla N-A sa...

jo jag o min man har läst ut i vår hage many years o precis som du har vi fått många skratt, problemet kom när sonen ville höra den som kvälls saga...vi fick byta ut en del fula ord, med den påföljden att han kollade som en hök ifall vi läste rätt ;)