fredag 13 januari 2012

Tävlingskalendern 2012

Nu är det ett nytt år och man får ta och kika i tävlingskalendern. Nu är jag dock lite tidigt ut, för alla tävlingar har inte publicerats ännu.
En hel del fälttävlingar är klara,
- Niinisalo 12-13 maj, där är det planerat in nationell start med Suspori i Suomenhevosten helppo. Oklart ännu hur det blir med Lebrius. Måste testa honom först på terränghinder!
-NURK 16-17 juni, definitivt start med båda hästarna! Kanske även någon annan?
-Niinisalo 14-15 juli. Där räknar jag start med båda hästarna. Lebrius harrasteklass och Suspori suomenhevosten helppo. Men det lutar lite till att vi åker till Falsterbo Horse Show den helgen så Niinisalo hänger endå lite löst just nu..

Min plan är med Lebrius att han ska bli fälttävlanshäst. Jag kan aldrig någonsin komma ur mitt fälttävlansskal.. En gång fälttävlansryttare, alltid fälttävlansryttare. Jag tog ett steg bakåt för något år sen, men jag kan bara inte sluta med fälttävlan! Det går bara inte. Hästarna fullkomligt älskar fälttävlan! Det är det som driver mig mest.

Titta bara här




Så nöjd häst efter dagens felfria ritt, jag själv tittar efter syster som borde dyka upp vilken sekund som helst.




Vi, jag Suspori & Lebrius, kommer att tävla på regionalhoppningar minst en gång i månaden för att hålla banhoppningen i trim. Mitt mål med Lebrius på tävlingssidan är helt enkelt bara rutin, alldeles för tidigt för att säga vad vi ska träna på.. fast det kommer att vara massor.. :)

Igår tränade jag 20 åringen i manegen och hon kändes så fin och mjuk... härliga häst. Vi rider korta bitar, ca 20 minuter. Skritt trav och galopp.

Suspori fick komma ut i terräng, han var så nöjd att få sträcka ut ordentligt efter veckans träningar i manegen. Vi hade sällskap av Tove och Rasi. Det var härligt fint, mjuk underlag och snöflingor stora som bollar dalade ner. Behöver jag ens säga att vi inte kunde hålla oss för en galopp?

Senare på kvällen longerade jag Lebbelabbe ute på ridbanan, han fick plumsa ordentligt och han rörde sig kanon! Finfina Litauiska buse. Han glänser och har riktigt kort och fin sommarpäls, me like.

Ha en trevlig dag, det ska jag ha. Är nämligen ledig idag. Skönt.

1 kommentar:

Sabina sa...

Va skönt med ledig dag, det är du värd! :)