lördag 14 januari 2012

Träna i snö

Åååå vår travbana är full med plumssnö! Perfekt att träna styrka i hästarna!
Lebbelabbe var pigg och framåt idag! Vi travade två varv och sen tog vi sista varvet i galopp, jag måste faktiskt säga, att den hästen har grym fysik! Inte svettig eller trött efter dagens pass!! Då kan jag också säga, att Suspori däremot, blev flåsig efter ETT varv... Enorm skillnad på kallblod och halvblod! Man förstår varför det är så viktigt med special klasser för finskahästar, för de har inte samma fysik som halvblod. Det är bara så.

När jag gick förbi hagen så såg jag att Lebrius och Dreamy stod och åt från samma lunhhö. De som var värsta fiender vid första ögonkastet. Tänk att alla hästar faktiskt kan komma överens och alla medlemmar i flocken hittar sin plats till slut. Man kan inte annat än le då man ser hästar stå med varandra och bara njuta. Att våra hästar får vara tillsammans betyder mycket för deras välbefinnande!

Och just det, som jag tippade, Lebrius hade tappat sin högra framsko igen. Tror ni jag hittar den?! Nää... Tyvärr har snön för stor makt. I sommar får jag springa i hagarna och plocka upp alla Lebrius vinterskor och förvara dem till nästa vinter.
Innan sommaren har jag ett helt lager av högerskor åt Lebrius. :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: