måndag 6 februari 2012

Har man bestämt sig så har man



Jag hade redan en vecka innan planerat att åka ut till villan för att kolla hur våra bryggor ser ut. Jag ska åka dit och dricka en varm kakao. Så var det sagt.
Jag fick låna en snöskoter och sen bar det iväg. Jag har en enorm respekt för isen och jag åker endast ut om jag vet att den är stark nog att klara en traktor. Och jag vill heller inte köra där inga andra chaufförer kört.
Förutom i söndags då.

När jag kom ut på fjärden möttes jag av en bil. Så det var ju lugnt. Jag hade lite i tankarna att jag åker ut och kollar hur mycket trafik det varit ute på isen, är det dött vänder jag tillbaka. När jag kom ut, var det knäpptyst och inga spår varken hitåt eller ditåt. Men jag fortsatte.

Bryggorna såg för övrigt helt ok ut, inget bastuved vad jag kunde se i alla fall. Har vi tur så kippar en brygga tillbaka på plats då isen smälter.

Är det inte vackert?? Herregud vilken fin natur vi har i Finland och att få sitta ensam där på vår snöiga veranda med en varm kakao i handen och lyssna på vinterns knastrande, det är befriande.

Inga kommentarer: