onsdag 4 januari 2012

Det nya året

Nu är det alltså redan 2012. Herregud så åren går.

Händer mycket detta år. Jag själv fyller 30 år i oktober och Stall Åminne firar 40 i år. Verkar som om år 2012 är ett party år! Vi kommer att ordna massor vid Stall Åminne, dressyr-, hopp- och fälttävlanstävlingar, allt i 40 års anda :) Välkomna då!!

Min Melker fyller ett år den 16 januari. Underbart! Vi ska nog ordna ett litet kalas då!




Lebrius är en mästare på att tappa skor... och alltid samma. Högersko. Jag blir snart galen. Ni vet hur en hov kan se ut efter x antal tappningar. På höger sida om hoven finns knappt något att spika i, så om jag känner min nya kuse rätt, så är skon snart ett minne blott igen. Tippar på i helgen eller nästa vecka. Dessa gånger hatar jag våra stora hagar och varför man inte har en tränad hund som kan nosa fram skon under snön.

Igår kväll var det hoppträning för Emma Broända. Jag red Suspori den här gången och jag måste säga att det gick nästan klanderfritt. Vi red ganska knepiga övningar och i vår manege finns inget extra svängrum överhuvudtaget. Han var så mjuk och vacker och övningarna kändes otroligt bra med honom! Fina fina finnhäst.
I vinter och i vår ska vi träna på breda oxrar, för det har varit hans problem, han kan ännu inte riktigt sträcka ut ordentligt. Men det ska vi träna tills nästa säsong.


I februari åker vi familjen på kryssning i Karibien. Å det ska bli så underbart att få komma loss och bara njuta!!! Det kommer att bli så himla sköööönt och bara suga åt sig sol och vita stränder.




Det om det, nu blir det att åka till bokföraren.

Inga kommentarer: