tisdag 10 januari 2012

Måndag är endå den sämsta dagen i veckan

Ni vet när man är så där löjligt på hugget och sen skiter sig allt?

Det började när jag skulle iväg på 6 åringen jag hann knappt få foten i stigbygeln när han skuttade iväg. Bock bock och hopp hopp. Fast jag är ju inte så lätt att slänga av så där satt jag, fastgjuten som betong. Höger fot hann jag aldrig få i stigbygeln... Unghästen fick minsann jobba den dagen. Får nog dock skylla mig själv då han vilat helgen.

Nästa "olycka" var 20 åringen. Suck. Åter igen gick det inte att ta en lugn tur längs vägarna utan damen trycker på och hoppar och tvärar.. Lugnare med åldern??! Yeah right... Av någon orsak lossnade höger tygel så där satt jag med ett stengalet sto och hade bara en vänster tygel att rida med. Blev att hoppa av i farten.. Tur att man har balansen kvar, akrobatik Rita. :)



Min knasiga pensionär.

Inga kommentarer: