torsdag 4 december 2008

Skolningar och annat

Nu till helgen ska vi alla julpynta i stallet. Det kommer att bli så fint. Vi använder oss av julglitter, julgransbollar, runda knäckebröd och röda äpplen. Vi samlar in tallris med en bilsläpa och lägger uppe vid taket (vid vattenrören.) ska försöka få in bild sen! Kommer även att hålla hoppträning på lördag.
Jag slutar jobba efter nyår. Kontraktet går ut den sista dec. Samtidigt tråkigt, kommer att sakna mina nya kollegor, men samtidigt skönt. Har verkligen saknat att jobba som en dåre och rida som en dåre. Nu kan jag koncentera mig på det jag älskar mest, hästar. Ska provrida den där ponnyn idag. Ska bli intressant.
Man jobbar och jobbar ständigt. Att komma hem från arbetet och slappa på soffan, det kan man glömma. Den verkliga stressen kommer när man slutar jobbet. Men jag älskar att ha massor att göra!
Borde lämna in mina banmästaruppgifter till NURK.
Borde betala alla mina räkningar genast.
Borde borde borde

Pelle har åkt hem från Stall Åminne, känns så bra när de är så nöjda. De kunde inte förstå att det var samma häst. Alltid så trevligt med spontan och positiv feedback! Suspori åker hem den femtonde denna månad. Ägarinnan red honom för nån dag sen och även hon kunde inte förstå att det var samma häst. "Han stannar ju faktiskt!" Detta är det bästa med skolning, när de kan njuta av sina "nya" hästar och hästen njuter av ridningen. Känns så himla bra att kunna hjälpa folk! Och detta har vi gjort i snart exakt 2 år. Stallet har inte en enda gång stått TOMT på hästar som är på skolning / inridning. Det verkar finnas ett stort behov av denna hjälp och vi ställer mer än gärna upp. Vi har sen jan -07 haft 12 st hästar på skolning / inridning.

Bilder på pyntade staller kommer!

1 kommentar:

maja sa...

Va duktiga ni är!