måndag 8 december 2008

Helgen



Ja det har hänt mycket nu under helgen. Liv och rörelse.



JULPYNTNING I STALLET

Vi bestämde gänget vid stallet att vi skulle starta julpyntningen med en riktigt ordentlig stallsfrukost. Vi åt alla frukost i stallet (en lång stund) det var verkligen väldigt mysigt. Sen hjälptes vi alla åt att fixa ut hästarna och mocka stallet. Vi var så pass många så 12 hästar kom ut, 12 boxar mockades och stallsgolvet sopades på bara en halvtimme. Under den tiden hann jag även köra hem efter kameran, koppla för släpvagnen bakom bilen. Nu skulle vi till vår travbana och hämta tallris. Vi hänger alltid upp tallris i taket i stallet, det är en gammal tradition från 80 talet. Något som absolut måste följas! Nå, efter att vi samlat hela släpet full med tallris sökte vi efter en passande julgran till stallet, hittade en som var perfekt!

Vi körde hem med lasset och började lägga upp riset. Blev riktigt snyggt!

Tallrisen var väldigt våta och vare sig vi ville det eller ej så blev boxväggarna tvättade, så vi fick plocka bort alla täcken och torka av gallren med en handduk innan vi började med glittret.


FÖRE



EFTER


------------


Miduna åkte till sin nya ägare i fredags.


På söndag morgon fick vi en ny herreman till stallet, en högbent sötnos från Tyskland. Hans nya ägarinna spicker av stolthet. Välkomna!


Höll hoppträning på lördag och det gick verkligen riktigt bra. Trav och galoppcavaletti gick hur fint som helst fast den ene tyckte nog att de färgglada cavalettisarna var skithemska. Det låter ju! Vi tränade diverse relaterade avstånd, tre eller fyra steg. Eleven visade prov på sin skicklighet och kunde utan problem saxa mellan tre eller fyra steg. Vackert så!


Nu sitter jag på jobbet. Ska ta min första kaffe snart. Jag slutar jobba här den sista december och sen är det hästar för hela slanten! Jag saknar verkligen att frysa om fingrarna och näsan. Att jobba jobba jobba med kroppen. Shit, man blir så styv i kroppen av att sitta på arslet 8h om dagen, något som jag inte alls är van vid! Men kommer dock verkligen att sakna mina underbara arbetskollegor.


Snart är det jul och jag har i ärlighetens namn inte handlat en enda liten julklapp. Inte en endaste en. Och jag som trodde och hade planerat att jag skulle vara ute i god tid. Men nej. Får ta en rusch när allt ska handlas!


Sen ville jag börja julpynta hemma, men det satte sambon stopp för, "inte än" sa han. Allright. Får jag pynta idag då? :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hängde upp Nykarlebystjärnan och Tro, hopp och kärlek i slutet av november. Efter det har jag plockat fram en ljusstake och liten trätomte och dessutom fått en julig ljuslykta att ha på balkongen och två fina dekorerade glasburkar för värmeljus. Så du har min välsignelse ifall du vill börja julpynta (vi är ju snart halvvägs in i december, för guds skull!)

Rita sa...

Oj vad mysigt! =)
Tack vännen, jag ska börja pynta nu då. Vi ses! Ha det bra tills dess!! :)

DavidEklund sa...

Ååh vad mysigt! :)