torsdag 2 oktober 2008

Klubbmästerskap och nå hästklippas

Och vi som hade så vackert höstväder, men nu är det bortblåst, bokstaligen. Synd.

I helgen är det dags för regionfälttävlan samt NURKs mästerskap i fälttävlan. Ifjol var ett bra klubbmästerskaps år.
Jag fick
...brons i finnhästmästerskapet i dressyr med Ayla
...silver i seniormästerskapet i dressyr med Willgo
...guld i finnhästmästerskapet i banhoppning med Ayla
...guld i fälttävlansmästerskapet med Ayla

I år har jag endast en pålle. Höbe the Third. Såg just en filmsnutt från vår senaste terrängträning, oj guuud vad jag ser liten ut.
Jag tycker att Höbe är en häst som ALLA borde ha i sitt stall, hon är lika säker på allt. Underbara klumpeduns.

Nu har hästklippningarna dragit igång på allvar, jag är bokad så in i h****te, och till råga på allt. så har bettet blivit spilt. Aj då.
Nå, ett nytt är beställt, så snart alla lurviga hästar, kommer jag och trimmar er!
Trivs med att trimma hästar, om ni bara visste hur hårig jag blir själv. Jag brukar ha en tendens att krypa på alla fyra för att få perfekt resultat, vilket resulterar i att allt hår flyger mig rakt i nyllet.

Träning ikväll igen åt kompis A.
Red hennes häst igår.

På måndag ska jag åter igen hålla träningar i esslande och även rida två snubblande hästar. Månne de nu hållas på hovarna denna måndagskväll.


Tjingeling!!

Inga kommentarer: