tisdag 14 oktober 2008

Jeee hunduppfostran

Träningarna gick jätte bra i Esslande.
Alla var så duktiga, en slog sitt eget hopprekord och en var modigare än nånsin. Det är verkligen en nöje att åka till Esslande och hålla träningar, så mysiga människor! Och så fick jag se en fantastisk häst med fantastiska steg och utstrålning!

När jag städade för ett par veckor sedan (alltså, storstädade huset) hittade jag en skrynklig lapp under sängen, som jag skrivit veckan innan jag hämtade hunden från Sverigeland och där stod:

DUCHESS UPPFOSTRAN:
- INTE i soffan
- INTE sova i sängen
- Regelbundna mattider
- Får INTE äta innan oss
- Får endast leka med egna leksaker

*harkel*

Vill ni veta hur det ser ut idag?

- ligger i soffan
- sover med oss i sängen
- äter precis när hon vill

*harkel host host*

Men nåja, inte är ju nån perfekt!

Snart slutar jag för idag och ska sätta mig i frisörsstolen. Skönt.

Ja och för er långväga vänner, månne ni kanske ej veta att jag blivit brunett?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du inte är det lätt med hunduppfostran...kan trösta dej med att det är lika hos oss med hunden, bortsettfrån att hon inte sover med oss, men det är inte nåt jag kan ta credit för heller utan bara för att maken hatar hundhår i sängen...