fredag 24 oktober 2008

Hingstar 2009

Zackie ska ju då betäckas nästa vår och vilken hingst ska få den äran? :)

Jag har tre kandidater:



HÄST NR 1:
BALOUBET DU ROUET


Avkommor i Finland:

Tycoon K

Ballerina Z

-------------------------------------------

HÄST NR 2:
QUIDAM DE REVEL



Avkommor i Finland:

Doppsko Quidamba

Doppsko Quartz

-------------------------------------------

HÄST NR 3:
CARDENTO




Avkommor i Finland:

Carnemirie F

Carlizio

Inget nytt om Cavalier Servente... *gäsp*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
jaha får man rösta då röstar jag på nr1,nr3 Cardento han är nog oxo fin men så jättestor, Ditt sto e ju liten o smäcker i kroppen tänkte bara ifall fölet blir en jätte att få ut...Men 2.an faller mej inte i smaken alls. Som om nu någon annan än du ska bestämma, men bara för att jag ska slippa städa, och hjälpa tonårdotter med helt överkurs finska läxa, sitter jag i min datavrå, alltid finns det ju nån som behöver mina goda råd. Synes i morgon, och nu har jag minsann tränat Tyfon hårt som tusan med dressyren, nog är det ju sjutton oxo om man ska inbilla sej att man vinner 1miljon € varje gång man ska galoppera till höger, Här hemma har jag börjat tänka att jag inte får äta om jag inte galopperar, hi hi kanske jag blir smalare då åtm.

Rita sa...

Ja, Pessoas pålla är ju inte fy skam, men undrar va han kostar... *gulp*
Quidam De Revel lämnar sjukt bra avkommor och han har varit min favorit sen jag såg hans seger i Helsinki International Horse Show 1998.
Cardento är fin och passar bra på Zacki. Docj vill jag gärna ha en större hingst, just därför att Zackie är så mini. Men ingen bjässe på 2m i alla fall.. :)

TYVÄRR blev det ju ingen träning idag. Syrran är på semester och morsan kan (eller jo hon kan, men jag har inte samvete att låta henne sköta alla 16 hästar ensam) så jag ska hjälpa henne ikväll.
Skit surt, men vi tar på nytt nästa måndag, kan knappt vänta och se hur många miljoner rikare du blivit... =)

Ha det!

Anonym sa...

Jaaee...jag kom faktiskt på en sak jag öppnade nog truten för snabbt angående 2:an det var namnet Doppsko...som förvillade mej, men vid närmare eftertanke kom jag på att det nog är ett uppfödarnamn...jag minns nämligen en häst med det namnet för länge sen som var ointresserad av att hoppa för han vägrade ut sej på första hindret alla tävlingar (inte många men ändå) vi såg...men den hästen hade nog inget med Mr Revel att göra.Det om det.
Synd på ridningen ikväll, men det är ju för gott ändamål, alltid bra att hjälpa mamsen tycker jag.Önskar att jag själv blev mera hjälpt här hemma men det kommer väl så småningom bara tonårs hormonerna far ur dessa mina härliga ungdomar.Nu mumsar hästarna redan på sin kvällsmat och jag ska käka nåt gott;-)för snart börjar hårdbantning inför södern resan när jag fyller jämnt, här ska minsann inga valkkar hänga över nya lilla bikinin inte, hi hi.Synes nästa måndag.