torsdag 29 mars 2012

Hästfolk

Jag satt i lugn och ro och lästa veckans Ridsport (som för övrigt är världens bästa tidning för hästmänniskor) och var nära på att sätta kaffet i halsen då jag såg Lena Furbergs teckande kortserie Hästfolk. Den var klockren, jag skrattade så jag nästan inte fick luft! Lena Furberg har en sån fantastisk förmåga att via sina teckningar pricka rätt varenda gång.


LATTEMAMMA vs HÄSTMAMMA


Fast om jag vore hästmamman där på bilden skulle jag nog vara mer stressad än glad och skulle barnet på bilden vara Melker så skulle han inte finnas på bild, utan han skulle sitta på utsidan i en vattenpöl.

Bilderna beskriver så mycket. Där sitter lattemammorna och fikar, barnvagnen blänker och pryds med leopardmönster. Hästmamman mockar och om man tittar nogrannt, ser man att höet som hästen äter ramlar ner på barnets huvud. Så himla bra! Och den minen på barnet och händerna fulla med hästskit. Haha!!!

Träningen för Aki gick kanonbra! Både Belle och Suspori hoppade så jätte bra! Bjuder på ett videoklipp.




Dagens tanke

Ingen kan allt, men alla kan något

1 kommentar:

Lena Furberg sa...

TACK!!! Du gjorde min dag :-) (Tack även till Katarina Liljedahl som kom på storyn ;-)