tisdag 27 mars 2012

Ilmajoki 25.3



Det var dags för inomhus mästerskapet i dressyr för finska hästar.
Jag åkte iväg med Suspori och Maximuz, Maxi fick komma med som sällskap då Suspori blir lätt nervös då han ska åka ensam.

Uppvärmingen var spänd. Suspori blir fort nervös och orolig då han hamnar i situationer som han inte riktigt behärskar, som en tävlingsarena till exempel. Jag koncentrerar mig på att rida lugnt så han hinner titta omkring sig, men det är svårt i en relativt liten manege med 4 andra ekipage. Det blir fort hastigt och bökigt.
När det var vår tur att starta var han lite lugnare, även fast jag fortfarande kände att han var spänd.
Vi fick en miss på den första mellantraven, Suspori missuppfattade och fattade galopp. Synd. Däremot gjorde han en fin övergång till skritt ur trav på diagonalen och vi fick en sjua för det.




Vi blev 7a i klassen av totalt 15, så jag är mycket nöjd över vår prestation!

Inga kommentarer: