tisdag 20 mars 2012

Idag då



Sådär, nu är tre hästar jobbade. Så underbart väder, nu äntligen blir det vår! Finns ingen härligare känslan än att höra skrikande måsar i mars och det klatschiga ljudet då man rider på mjuka vägar!

Lebrius longerade jag i manegen och han var jätte duktig, vi travade och galopperade över bommar idag, han är försiktig om fötterna och det tycker jag är en positiv sak. Efteråt släppte jag lös honom undertiden jag flyttade bort bommarna, då märkte jag att han gick efter mig. Plötsligt blev jag 12 år och började springa och Lebrius sprang efter, precis som en hund. Han har tydligen andra talanger också!

Goldie red jag i manegen. Vi hoppade några skutt också, heta lilla sak! Snäll och pigg att rida, både jag och ponnyn var svettig efter dagens pass.

Suspori fick en härlig terrängtur. Han har mest gått på träningar så det var ett tag sen han var i terräng och det märktes, han var rädd för allt. Stora rädda kluns.. :)

Sen körde jag och Melker ut höbalar till hästarna, till Melkers stora förtjusning. Han satt och härmade ljudet för hjullastaren hela tiden, pojkar gillar maskiner och flickor gillar hästar. Så är det bara.

Dags för lunch. Nam.

Inga kommentarer: