tisdag 11 november 2008

Tisdagens tankar...

Hej.

Träningarna blev av igår och jag körde i motvind och i mörker till Esse. Träningarna gick jätte bra och både ryttare och hästar blev svettiga av att rida min övning. Övningen gick ut på att rida rakt och ordentliga hörn. Svårare sagt än gjort tydigen! :)
Så roligt att se framsteg hos mina elever.

Igår blev jag för en bråkdels sekund irriterad igen. VARFÖR oo VARFÖR envisas fabrikerna med att inplasta och limma fast alla produkter, så de är omöjliga att öppna utan sax? Tex för stor förpackning för en liten liten tändare? Jag fick ju öppna fanskapet med bilens snöskrapa!
Jag blev nästan riktigt arg där. Men tack och lov fick jag öppnat UTAN att skada mig själv. Well done.

Åkte hem till morsan och farsan efter träningarna för att hämta lilltotton (hunden alltså) . Där satt de framför datorn och kollade röntgenplåtar på en tysk häst.

Väl hemma väntade maten. Ljuvligt! Jag måste då ha världens bästa man, verkligen. Jag vet inte varför jag förtjänar att behandlas så vackert som han behandlar mig. Jag är ju jämt på språng. Hej och hej då. Typ. Kram min älskling! Han är ju as på allt vad internet heter så han har aldrig läst min blogg och kommer nog aldrig att göra det heller. Han får knappt på datorn, men han hittar till nettiauto / nettivene.com Köpte en present åt honom igår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, förpackningar är ett helvete. Speciellt om det är barnlås på. Jag skulle tvätta bilen en gång och naturligtvis var det barnlås på korken till bilshampot. Jag försökte få upp korken i en evighet (det fanns bild hur man skulle göra) men icke, det gick inte. Jag blev sååå FÖRBANNAD!!! Gick tillsist in efter saxen och klippte upp korken och fick tvättat bilen :o)

Anonym sa...

Tändare tar priset, speciellt om man vill röka NUUU. Och tandborstar, då¨man är astrött och vill sova... (vaddå i-landsprobelm :D)

Rita sa...

Hihi hahaha!! Bra jobbat Chricki. :) dessa gånger känner man sig så begåvad.
Nå bilen blev tvättad.

Rita sa...

L: Ja visst är de så irriterande. Hade det dilemma igår. Tror du ja fick "skovi" ?? Man kanske borde skita att röka OCH borsta tänderna???