fredag 7 november 2008

Kan inte bestämma mig..

Jag tänker så jag blir tokig...

Ska jag köpa dyr tävlingshäst (vilket de är i den nivån jag söker) och tävla aktivt eller ska jag handla en unghäst / ponny som jag kan ta som en utmaning och skola vidare?

Zackie ställs ju i avelssboxen *snyft snyft snyft* och jag behöver något nytt!

Jag blir tokig då jag inte kan bestämma mig!

Har blivit erbjuden en läcker D- ponny i Tyskland som jag skulle få för "halv-assit" Ponnyn har elitföräldrar och skulle kunna bli topp ponny. Köpa eller inte köpa?

Eller ska jag spara lite cash och söka ny tävlingshäst till våren och jag är så jätte kräsen eftersom ingen häst någonsin kommer att kännas lika bra som Zackie. Jag vet, det finns fler massvis med bättre hästar och hästar som har bättre hoppkapacitet än vad Zackie har, MEN känslan... Känslan att tävla med denna underbara pärla kommer aldrig att kunna ersättas. Never.

Och jag har ingen lust att köpa häst NU, i detta skitföre och skitväder. Men ponnyn då? Den är ju knappt kvar sen. Satsa eller inte satsa?

Så eftersom jag är så super kräsen, kommer jag nånsin att hitta en häst som lever upp till mina "krav"??
Nån person säger jag ska definitvt ska spara och köpa en kanon tävlingshäst. En annan säger att jag borde köpa ponny och utbilda eftersom jag är så liten att jag har den möjligheten.
Båda alternativen är ju bra, och rätt.


Äh, jag köper ett marsvin.
Slänger in en bonusbild på mig och Zackie från i somras.
Foto: Minna Siekkinen



4 kommentarer:

Anonym sa...

Marsvin är ju svincoola! Köp ett sånt, det lägger jag min röst på.

Anonym sa...

Jag är ju hästtokig så jag röstar på hästen, inte ponnyn. Till våren. Du är såpass duktig att du tillsammans med en riktigt bra häst kunde få uppleva mycket du inte ens sett ännu. Visst, du hittar aldrig någon ny Zackie. Men du hittar en annan sorts pärla, garanterat. Kram, och hälsa K & J :D

Rita sa...

Saradara: Haha, ja visst, undrar hur länge marsvinet skulle hållas vid liv i vårt dårhus?

Rita sa...

L: Du har rätt. En annan sorts pärla. Tack för dom orden, jag blir alltmer säker på att jag ska skaffa dunder hästen. Men man e ju "mongo" och tänker too much.

Allt ok från "hoppet" i lördags??