torsdag 13 november 2008

En sån där lista nu igen...

Hämtat härifrån
-------
1. Vad heter du?
Rita
2. Vem tror du att du är egentligen?
En minigris
3. Är du för lång eller för kort?
För lång :)
4. Hur gammal skulle du vilja vara?
14, så får jag tävla ponny :)
5. Vad heter du i andranamn?
Emilia
6. Vad står FB för? Flashback eller Facebook?
Fullblod
7. Är du en teaser eller en pleaser?
Både och
8. Har du funderat på om din pappa verkligen är din pappa?
Jo det har jag. När jag var liten. Men nu är jag nog ganska säker på att han är min farsa!
9. Har du varit med om något konstigt som du inte riktigt kan förklara?
Jo, förlossningen
10. Din vän har kommit över en summa pengar i ett brott där ingen människa kom till skada. Skulle du ljuga för polisen för att skydda din vän?
Shit vad svårt. Jag som e så rädd för herr kontapel. Hoppas det inte händer.
11. Lakrits eller vanilj?
Vanilj
12. Pratar du för dig själv när du är ensam?
Såklart. Och sjunger. Men som sagt, kråkan är ingen sångågel
13. Gud är: en kraft, en person eller en projektion?
Inget
14. Vem kommer först?
Mannen såklart
15. Är du tyst eller högljudd i sängen?
Vadå? Snarkar jag?
16. Har du fejkat en orgasm?
Ingen kommentar
17. Vilket ställe vill du besöka “när det hände” - Area 51 eller Studio 54?
Studio 54. Vet inte ens vad Area 51 är?
18. Fem låtar i soundtracket till ditt liv:
Äh vet inte
19. Vilken av dem ska spelas på din begravning?
Vet fortfarande inte
20. Tre sorters godis eller snacks som du gillar:
Turkish Peppar, salmiak, chips som är extra salt.
21. Handlade fråga 11 om glass?
Nej.
22. Vem spelar huvudrollen i filmen om ditt liv?
Angelina Jolie
23. Vilken bok läste du senast?
Känner du Pippi Långstrump?
24. Skriv fyra märkliga saker om dig själv, varav en är sann och tre är falska!
1. Jag har blivit sparkad i huvudet av en häst
2. Jag älskar kåldolmar
3. Jag blev utkastad från min hyrda lägenhet i stockholm (busflicka)
4. Jag tänker ofta "fem gånger fem är femton", kommer från en rolig historia som har etsat fast sig i min hjärna...
25. Attraheras du av personligheter som är din motsats eller som liknar dig?
Liknar
26. Vad stod det i det senaste sms:et du fick?
Det stod "Tack" :)
27. Vad har du på dig när du sover?
Ingen kommentar
28. Nämn två kändisar som du vill para dig hämningslöst med!
David Beckham
Matthew McConaughey
29. Är morgonmänniskor onda eller goda?
Onda, man blir ju allt stressad på morgonpigga människor
30. Du får chansen att leva i ytterligare 200 år, men ditt liv tar en paus och startar igen om 50 år - skulle du tacka ja?
Ja
31. I fråga 26, fick du bläddra ner för att hitta ett intressant sms?
Nej
32. När världen har gått under och du är ensam kvar, vad häller du upp i glaset på en bar?
Coca cola
33. Du är tvungen att leva ditt liv i ett land som du inte bott i tidigare - vilket?
Brasilien
34. Bortsett från en ångande het kropp, vilka personliga egenskaper blir du attraherad av?
Får mig att skratta
35. Vilken film fällde du en tår till senast?
Minns inte
36. Har du gråtit av en bok?
Nej
37. Vad har du som bakgrundsbild på din mobil?
En töntig blomma
38. Och på din dator?
Min dotter och hennes kusin
39. Du kan ladda ner information i din hjärna precis som i Matrix - vilken nu levande persons kunskaper/färdigheter skulle du ladda ner?
Meredith Michaels-Beerbaum
40. Finns det en människa (som inte är en offentlig person), som du skulle vilja se död, på riktigt?
Nej.
41. Är hångel förspel, eller bara hångel?
Både och
42. Du är välkommen till en jordliknande planet befolkad av teknologiskt utvecklade humanoider (ja, du skulle vilja ha sex med en del av dem), men du får aldrig mer komma tillbaka till jorden. Följer du med?
Nej.
43. Har du dejtat någon som du träffat över internet?
Nej.
44. Skulle du nobba någon som är attraktiv, pga att h*n har ett namn som du har svårt att uttala?
Nej, det skulle ju vara löjligt
45. Vilken film visar de på repeat i helvetet?
Superhero
46. Vilken var den sista CD-skivan du köpte?
Minns inte
47. Välj tre personer som får bli miljonärer.
Jag, min sambo och dottern förstås
48. Hur och var vill du bo på din ålders höst?
Med min sambo. Och i ett hus på landet med våra 50 dementa katter och en ruggsliten labrador
49. Vilka är sötast, valpar eller bebisar?
Måste nog säga valpar
50. Citera något ur en sång, vars innebörd är speciell för dig.
Äh vet inte och orkar inte tänka..
51. Beskriv det bästa fotot du har tagit.
Solnedgång vid villan, satt på verandan med ett glas rött

Två vackra tjejer en underbar sommar dag

52. Vad är det äldsta föremålet du äger?
Min bil
53. Vad är det mest unika föremålet du äger?
Min häst
54. Beskriv din favoritpenna.
Tjock svart tusch
55. Vad är viktigast på jobbet; att vara omtyckt eller respekterad?
Både och!
56. Är vapen spännande eller otäcka?
Otäcka
57. Vilken är filmvärldens bästa villain (skurk)? Du får inte säga Heath Ledgers Joker i The Dark Knight.
Alla i Oceans filmerna
58. Att bli uppäten av en krokodil eller uppäten av en dinosaurie - skulle det göra nån skillnad för dig?
fy fan
59. Är det okej att tjuvläsa sin partners mail eller sms, om det skulle visa sig att h*n varit otrogen?
Ja lita på det!
60. Skulle du vilja bestämma över din egen död?
Nej.
61. Borde alla droger vara förbjudna utom alkohol, tobak och kärlek?
Jo, är det inte det redan?
62. Är middag med blommor och levande ljus romantiskt?
Absolut
63. En bra historia är: a) rolig b) sanna
Rolig
64. Du har lagt vantarna på drömkillen/tjejen, men nu är h*n hell-bent på väg att skaffa en oändligt pinsam tatuering! Är detta en dealbreaker, yes/no?
Tja kanske, skulle nog övertala att välja nytt motiv eller skippa tatueringen
65. När Asteroiden kommer, vill du hellre ha ett skyddsrum eller första parkett?
Skyddsrum
66. Var det roligt att svara på de här frågorna?
Tjah, tidsfördriv :)

1 kommentar:

maja sa...

du har ju visst bott i Brasil! :)