onsdag 12 november 2008

Onsdagens tankar...

Igår var jag varit på skolning faktiskt på jobbe. Jätte bra föreläsning. "Säkerhetstänkande" på jobbet. Hm, får väl akta tröskeln nästa gång. Även fast jag inte hade så där direkt med skolningen att göra så var det väldigt intressant också, plus att man fick träffa nytt folk. Roliga människor här!



På fredag är det dags för firmans årsfest. Ser framemot den!



ska även till frissan idag. Så skönt att bli omhändertagen. Riktigt njutningsfullt.



Idag ska min dotter bli dagisfotograferad för första gången i sitt liv, oj hon börjar bli så stor alltså. Jag minns ju själv dessa foton som man tog redan från dagis. Minns att brorsan hade rödmålade naglar under en fotografering. Haha. När jag nu endå är inne på dagis och barndomen minns jag tydligt när det var skolavslutning i Soklot skola. Vi kör hem (jag gick väl på 2:an eller 3:an) och satt och jämförde brorsans och mina betyg. Ropar: "HA! Jag har många fler "borde förbättras" än vad du har!" Nu blir man så sentimental. Det var så lätt på den tiden, inga bekymmer, bara lek och stoj.

Minns du inte M hur vi lekte jämt? Vi lekte bl.a Ronja Rövadotter (du fick ju alltid vara Birk) och Sandybell (du fick ju alltid vara hunden Oliver) och lekte vi häst var jag alltid hingst. När vi lekte med Barbie blev jag så inlevelsesam (finns det ordet?) och rev av huvudena på dina stackars Barbie dockor.Shit vilken unge alltså. Efter tre dagar fick du huvudvärk och gav upp och åkte hem. Medan jag fortfarande sprang spritt naken (som min dotter ju i dagsläget...hm....) och lekte svarta hingsten i hagarna. Åt inte, sov inte. Bara lek.

Vi byggde kojor av balband, tältade varje natt två somrar, åkte båt om somrarna och simmade. Vilken underbar uppväxt vi hade! Och nu, nu studerar du ihjäl dig och jag jobbar ihjäl mig. Tragiskt. :)

Ha en bra dag du med!

1 kommentar:

maja sa...

Hahaha älsklings-Rita! Jag minns att tältet blev vattenfyllt på sidorna efter regnet men vi bara flyttade våra madrasser längre mot mitten för att kunna sova där ytterligare några veckor utan att bli blöta. Skitiga och magra var vi, där vi sprang bland hästskit och lera, och byggde superavancerade kojor och lekte ALLT. Härliga barndom! Och jag har nog kommit övr det traumatiska i att tvingas vara vara Birk och Oliver. Hehe.

Nu måste du nog komma till Ume snart du.