måndag 10 november 2008

Måndagens tankar

Ibland blir man bara så... ja.... GLAD!
Man kan ju bli fruktansvärt irriterande på morgon trafiken mellan nykby-jstad.
Men vet ni vad?
Idag hade jag världens bästa medtrafikanter och det var verkligen som om de förstod att jag var SEN. De slingrade sig åt sidan så jag slapp förbi, min medtrafikant framför mig såg till att inte vara i vägen och använde gaspedalen helt rätt.
Mina omkörningar gick smärtfritt och felfritt. Traktorn befann sig på rätt ställe på rätt tidpunkt så jag behövde bara svänga ut och lugnt glida förbi.

Halleluja.

Grattis Fånge och Pumpa för era super prestationer i helgens Halloween hopp

Idag är det träningar vid Esse, tror jag. Om vädret tillåter!

Nu kom J. Vår försäljningschef. Han e så snäll. Nogrann med att hälsa godmorgon. Om jag stirrar in i datorn och jag inte märker att han kommer, kan han trycka hela fejset i glasrutan och säga GODMORGON. Pinsamt.

AH! Ett samtal!
Nån som sku ti läkarn.
Några som ringer men ingen vill prata med mig. Jag får lugnt skicka dem vidare. Förutom en. En man från Tunisien ringde och var ASFÖRBANNAD! Han prata i ett (engelska då) och jag fick inte en syl i vädret. Jag hann inte ens säga att jag sitter i växeln. Haha, shit vad han babbla. Han började fråga en massa frågor om rör och priser och jag hann, som jag sa, inte ens svara på hans frågor. Hihi, jag skicka honom vidare till den snälla försäljningschefen.

Alltså, jag måste ju ha världens bästa jobb. Lite ensamt och mycket dötid, men man överlever.

Idag får vi två praktikanter till stallet, de ska plågas i hela 6 veckor. Halleluja säger jag en gång till. Skulle sååå vilja vara i stallet idag och visa dem hur vi jobbar. Har så mycket att ge igen för den skit jag fick ta i Tyskland. Muahaaa. Skämt åsido, hoppas de ska trivas och välkomna!

Och ja, Senegal kom till oss igår. Välkommen han också. Roligt med kompisar i stallet och ja, Johanna har ju nu, officiellt, blivit min syster! Hon och min bror lovade varann evig kärlek den 7.11 i Jakobstad. Huh, nästan så jag blir tårögd. Det var världens kortaste vigsel. 10 min. Välkommen till vår familj kära Johanna Övergaard (f. Sjöblom) KRAMEN!!

Jag tror vi har världens bästa hyresgäster. Absolut! Hjälpsamma och underbara!

Känner att jag börjar kvickna till. Kaffekopp nr 1. Ska häta påtår snart. Jag har så mycket att skriva så kaffet blir kallt.

Har också hunnit uppdatera vår hemsida: www.stallaminne.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår förstås vad det är du menar, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det låter lite incestuöst att din bror är gift med din syster, haha!