tisdag 5 mars 2013

Sjef och Totilas?

Okej det är old news, Sjef Janssen ska träna Matthias Rath och
den svarta världskända superhingsten Totilas.
Hur ska det gå?
 
Sjef Janssen är en 60 årig holländsk snubbe som har fått utstå stark kritik för hans träningsmetoder, detta så kallade "rollkur" eller "LRD" eller "Vadenuvadehette" och nu ska han ta Totilas och Matthias under sina vingar.
 
 
Sjef Janssen
 
Tror jag skulle känna en hel del vemod och rädsla att äntra en träningsarena när hulken står där.
 
 
Sjef in action
 

Matthias och Totilas tränar i nuläget några dagar i veckan hos Sjef Janssen och planerar tävlingsdebut inom kort. Men jag kan inte låta bli att lite känna vemod över detta "sorgliga", jo jag vill kalla den det, öde för Totilas. Jag vill samtidigt inte heller stirra med ett vakande dömande öga över ekipaget Matthias/Totilas, kan ju verkligen inte vara en lätt sak att få en miljonhäst av gigantiska mått, världens ögon på sig, dessa starka reaktioner.
Jag tvivlar inte på att Matthias är en duktig ryttarkille.

 
Matthias & Totilas
 

Ps. Donna Unique, som reds och tävlades av Patrik Kittel, såldes för över 2 miljoner euro (!).
Man kan bara undra vad snubbarna i tweedkavajer och cigarrer fick betala för världens bästa dressyrhingst!?
 
Money talks.

Inga kommentarer: