torsdag 16 februari 2012

HÄST NR 2 TAIGA POLARIS



sto
Connemaraponny f. 1976-2005
e: Espe-Belos
u: Forest Rover
egen uppfödning



Taiga blev min då jag var ungefär 10-12 år. Jag har så dåligt minne när det kommer till årtal, men där runt 1992 och framåt skulle jag tro att hon och jag blev ett. Taiga var då 16 år gammal. Hon och jag började tävla lite smått på klubbtävlingar och jag måste säga att det fanns ju verkligen inte så många klubbtävlingar på den tiden att välja på, som det till exempel finns idag. Dessutom var ju grisen inte så där värst trevlig att lasta så det blev oftast klubbtävlingar på gångavstånd, dvs Tavast Stall och NURK. Taiga var en utomordentlig hoppare och vi knep en och annan rosett! Tyvärr mätte fröken 152 cm i mankhöjd, så det gick inte att satsa på ponnyhoppningar. Tyvärr, jag tror att vi skulle ha haft en bra chans där. Det var då jag började fatta tycke för att tävla och hoppa. Vi började också hoppa terränghinder, men tyvärr kom ju hennes ålder emot (20 år) och vi insåg att det var dags för mig att få en ny häst.

Taiga fick gå som ridskolehäst hos Stall Åminne i början av sitt liv och jobbade även nått år på ridskolan vid Nurk. Där blev hon genast första året utsedd till "Årets Ridskolehäst"



Denna underbara häst...
Hur många osäkra ryttare har inte denna vita dröm hjälpt och visat vägen.. Är du månne en av dem??

Tyvärr visade Taiga aldrig någon brunst, även fast vi försökte hjälpa naturen på traven. Annars skulle vi definitivt ha betäckt henne med en vacker connemarahingst, men så blev det tyvärr inte denna gång.

TACK TAIGA för att du senare i framtiden hjälpte mig att hitta min drömmars häst, om ni bläddrar upp och tittar till höger så ser ni kopian..

Inga kommentarer: