torsdag 16 februari 2012

Min första ponny HANNY

Jag kommer att i några inlägg framöver presentera för er, kära läsare, mina hästar genom åren. De som jag har ägt och äger.

Jag börjar med min alldeles egna första ponny. Egentligen stod jag inte som ägare till ponnyn, men hon var som "min".

HANNY
sto
gotlandsruss f. 1974-1999
e: Lotus
u: Cirkeline



Jag började väl rida och sköta henne så där sporadiskt som skitungar gör vid en ålder på 7-8 år. Hanny var ett riktigt busfrö minns jag. När man red henne stannade hon jämt och dök i alla grästorvor. Detta gjorde hon inte enbart då man red, utan också då man gick med henne i grimskaft. Jag minns så bra då hon dök ner i gräset och man drog och drog och inget hände, förutom då att hon vände rumpan till och man skulle definitivt akta sig för hennes bakhovar!
Hennes hoppteknik var verkligen inget att skryta med! Hon kom i galopp, halt innan hindret och sen rakt upp i luften och över hindret. Det hände i princip vid varje hinder. Jag kan inget annat än att se en likhet med Mulle Mustang :) Fast grannens tulpaner lät hon förvånasvärt nog vara ifred.


Sötnosen!

Nästa häst att presentera är TAIGA POLARIS.

Inga kommentarer: