tisdag 29 december 2009

Låret är bra, vädret är bra, Suppen är bra. Härliga saker!
Det har blivit en hel del barbacka ridning på Mr Batman nu de senaste dagarna och det har varit ett ypperligt tillfälle för mig att träna och sätta de där halvhalterna. Jag har dessutom fått igenom sidvärtesrörelser, så som skänkelvikning och sluta. Han är för smart den killen alltså. Ni anar inte! Har han fattat EN gång, sitter det. End of story. Man behöver inte sitta och fila och tröga om och om igen. Louise Haagas inom kort! JEJ! Har snaggat honom ytterligare en gång och nu är han så blank och fin, riktigt mjuk och gosig!

Den killen kommer att gå långt. Sanna mina ord.

Jag hann ju aldrig sitta in Sumsum. Jag blev som skrivet kickad i låret och dit for två veckor bara så där hux flux. Sen en dag innan jul hoppade hon över grinden och sprang till lösdriften igen och för enkelhetens skull lämnades hon kvar och gammelmormor Fiona fick komma till storstallet med Cedrix. Ska ta upp insättningen i januari när låret är 100 procent ok.
Ciao!

Inga kommentarer: