fredag 1 januari 2010

År 2010!

Vill önska alla mina läsare ett Gott Nytt År! Roligt att ni hittat hit!

År 2009 var ett fantastiskt år med både glädje och sorg.

Stall Åminne har under år 2009 utvecklats frammåt. Vi byggde en ny stor hoppbana med tillhörande hinder och hinderstöd, vi påbörjade byggandet av vår terrängbana, har väl sammanlagt ca 33 terränghinder. Verkstan och skjulet blev målat i samma fina gröna färg som stallet och vi beställde två höhäckar till hagarna, guld värda!

Min största sorg var när jag förlorade Aston. Det var tungt, väldigt tungt. Att man kan bli så fäst! På fyra dagar.




Han va så fin den gossen... Kram.


Men vi har ju fått två söta föl i våras!


True O´Malley som föddes den 5 maj i boxen och vi fick se honom live när han kom ut. Det är till och med på film! Han va så duktig! Dessutom är han ju en riktig läckerbit, eller hur?



O´Malley har ju en underbar "storebror" också. Det skiljer endast tre dagar mellan charmörerna och det syns att de älskar att busa med varandra. True One heter hans best buddy. One föddes 2 maj i boxen. Han är en riktig racer. Blir nog fälttävlanshäst av honom skulle jag tro. Ser han inte ut som en sådan??


Jag har kämpat med Zackies dräktighet. Jag var så överlycklig när jag valt Blue Horse Don Schufro att jag höll på att gå i taket. Men det ville ta mig tusan inte fastna!! Nej nej och åter nej. Ah. Men vi fick en sista chans med Duendecillo P och där satt den! Hon är nu alltså dräktig, i tredje månaden min lilla älskling. :D Hon börjar få mage nu.. eller kanske synvilla?

Vill tacka henne för alla våra fina tävlingsstunder...

Vilken klippa hon var.. Ville alltid vinna. Hoppning var lekande lätt för henne, inga hinder för skrämmande inga hinder för stora. Fantastiska lilla skimmel.









TACK TACK TACK TACK TACK TACK OCH NU SKA DU BLI MAMMA!

Underbart! :D



Sen köpte jag världens bästa finnhäst! Att han var så full med potential hade jag ingen aning om, det började krypa fram efter ca en månad. Han är för cool alltså. Han är helt enkelt bäst och jag hoppas han kommer att trivas som lill Ritas nya tävlingshäst och framför allt FÄLTTÄVLANShäst. Nu jäklar ska finnen ut på fälttävlansbanorna! Siktet inställt på SH Helppo -10 eller -11

GO SUSSEN!!





Jag har haft ett par hästar på inridning eller tillridning och en av de underbara fick testa sig på en "riktig" fälttävlan. Tuffe! Han överträffade sig själv i alla delmomenten. I terrängen var han en tiger! Ville bara mer!!



TACK ALLA KÄRA VÄNNER, ARBETSKOLLEGOR, ELEVER, MAMMOR, PAPPOR TÄVLINGSKUMPANER OCH DJUR FÖR DET GÅNGNA ÅRET OCH NU BLICKAR VI IN I ÅR 2010 MED EN KLACKSPARK!

Inga kommentarer: