måndag 14 december 2009

Jaha så blev man sparkad då. Det händer ju förr eller senare. Sist jag blev sparkad, eller egentligen översprungen, av en häst (ursäkta, det var en ponny) måste vara för ca 2 vintrar sen. Nu går ja då här hemma och piper och haltar och är frusterad! Väldigt jobbigt att va sjuk i kroppen men klar i knoppen! Att ta trappor är det värsta! Ni anar inte hur mycket man använder låret när man går, tro mig, man använder det MASSOR! Det är alltid mitt vänstra ben som hamnar i "kläm". Mitt vänstra ben har fått stryk 3 gånger av hästar. 3 gånger är ju inte så mycket, men 3 starka gånger ska vi säga. Första gången blev jag översprungen av stallets största bjässe, Ceasar, i Tyskland. Familjens jakthäst. Han trampa mig rakt på vaden och lyckligt nog backade undan när han såg att jag låg där. Men ont i vecka hade jag. Till råga på allt var det min sista vecka i Tyskland. Så min stackars arbetskamrat fick jobba ensam...
Belle sparkade alltså mig rakt i låret när jag satt till häst. Jag skulle precis börja träningen, hade kortat tyglarna och skulle börja på när Belle plötsligt står där framför oss och Suspori tågar på som ett lok. Belle blir kinkig och kickar en gång varpå Suspori svänger runt, vilket i sin tur resulterar i att Belle försvarar sig med en jävla kick, en sån kick att det repar sönder ridbyxorna och lämnar ett 15 cm långt hokk spår i låret. Å vad de sveeed!! Men vilken tur att hon träffa i låret och inte i KNÄT. Shit alltså. Tur att de träffa i fläske, heh, alltså det lilla fläsk jag har där sas. :)
Jag har i alla fall fått internetshoppa julklappar och ska snart tröst shoppa till mig själv. :)
Att ta mig till bilen och åka nånstans är ett dagsprojekt i sig. Sen har man ju en 5 åring att kommendera också... :)

Goden Julen nu allesammans!
KRAM!

Inga kommentarer: