torsdag 5 mars 2009

Push up behå

Äntligen!! Hörde på radio härom veckan att Stockmann drar in försäjlingen av push up behåar för barn! Äntligen fan något vettigt!! Inte undra på att det finns pedofiler i var och varannat hörn! Jag har så länge irriterat mig på de här minimala behåarna som säljs. HUR kan man tillåta att det säljs??! Människan är allt bra dum. Men nu är det ordnat på ett varuhhus i alla fall. Hoppas de mindre kedjorna härmar, såsom Lindex, Seppälä etc.
Har haft mycket på gång, det blir långa dagar. träningar, ridning, matlagning, städning m.m Men livet är till för att levas eller hur?
Nu ska jag ta en kaffepaus, ska bli så gott!!
Och vill tacka min fina vän för ridturen idag, vi pratar alltid så massor. Mer snack och mindre ridning... :) Hehe, men så ska de va!
Sen har vi en ny finnhäst i stallet, som är hos mig på skolning, eller ska vi kalla det "hyfs och pli" skola. :) Hon är verkligen en underbar häst! Så lätt att jobba med, lättlärd och vill jobba. Jag tycker det är så roligt att hjälpa folk med deras hästar, hästarna blir bättre och det ger mig en jätte fin känsla av att kunna ge människan hopp igen, med sin häst. Man växer som person och mår bra efter att man ser hur glada och positiva människorna blir. Oftast får jag höra "oj jag visste inte ens att min häst kan vara så FIN" eller " är det verkligen samma häst?!" Den finaste kommentar jag fått gick ungefär så här "jag vet inte vad du gjort med min häst, men det var magi. Hon har aldrig gått så här bra" Tack alla ni för era fina ord och ni ska veta att jag lever länge på responsen. Jag vill visa att alla hästar är vackra och kan gå vackert! Med rätt metoder är allt möjligt. Och åter igen, hästar är fantastiska djur. Det går inte att undkomma... :)
Syns!

2 kommentarer:

Jenni sa...

Du verkar verkligen vara en hästkunnig människa! Kanske du någongång får ta dig an min 3½ åriga Tinkervalack? Envis som sjutton och har mycket egen vilja! Han är inne i någon sorts trotsperiod gissar jag på! Ibland drar han iväg med folk sådär bara och gör som han själv vill, dock har det blivit lite bättre nu när han inser att det faktiskt är JAG som bestämmer men.. :) /Jenni - jennimaatta.blogg.se

Rita sa...

Självklart är alla hästar välkomna! Skulle vara intressant med en Tinker, har ALDRIG ridit en sådan! :) Ja unghästar kan bli lite skojiga när de hittar sitt ego. :D Det är bara att höra av dig ifall du vill "slippa" honom en månad..Vi hörs!