söndag 29 mars 2009

Paavo träningen 28.3


Voi voi voi voi voi voi nu jäklar fick vi äntligen hoppa TERRÄNGHINDER! Shit vad jag saknat det. Min häst lyste som en sol när hon såg stockar, svinryggar, telefonstolpar etc etc. Hon bara "vakna" och jag fick åter igen bekräftat varför vi tävlar fälttävlan, för att min häst ÄLSKAR det. Banhoppning i all ära, men banhoppning är en fjärt i rymden jämfört med fälttävlan. Hon hoppa som en tiger igår! Och Paavo bara hittade på svårare och svårare övningar mot träningens slut. Det gällde att hålla tungan rätt i mun. Jag är så glad. SNART snart snart är det dags för Niinisalo!!! Att känna adrenalinet pumpa som fan innan start, både på hästen samt på dig själv, är den absolut bästa känslan man kan ha! Att man tillsammans med sin kamrat tar sig igenom ett hav av svårigheter, är en finfin känsla. Min häst är så modig, så modig. Och fan så klok. Hon spänner blicken i nästa hinder och hon vet exakt vilket hinder som ska hoppas. Min uppgift är att visa vägen.



FÄLTTÄVLAN FÄLTTÄVLAN FÄLTTÄVLAN



(såg Paavo flytta hindren efter kl 10 på lördag kväll, vi är nog allt lite "pöllo" vi fälttävlans shakki)



Undrar hur lycklig Tove är som får träna på en av Europas absolut bästa fälttävlansbanor, Luhmühlen. Jag är så avis så avis så jag dör! Ibland klaffar inte allt.. Men va då, jag är himla glad för min systers skull och jag vet att hon kommer att lära sig massor! Hon får väl se till att hon tingar Peter Markne och Jan Jönsson till Nyykaabi!!! :)



Ska kolla lite på Paavos "baby" grupp idag, alla tre ungpållar har jag inte sett under ryttare, så det ska bli väldigt spännande!!

Kan knappt vänta tills vi får vår egen fälttävlansbana. *så ivrig*

Inga kommentarer: