lördag 21 mars 2009

Årets första hopptävling avklarad!

Då börjas det igen.
Nu vet man vad man kommer att göra på helgerna ända fram till hösten, typ. Vi är nog ett märkligt folk, vi hästfolket. Vi älskar att frysa fötterna av oss i en råkall manege och titta på häst efter häst efter häst. Vi älskar även att rida på halkis och spendera flera timmar i stallet innan och flera timmar i bilen för en start på 2 min. Vettigt? Mjaaa.... :P Men på något vis är det verkligen en livsstil. Man träffar goda kamrater och alla älskar vi ju hästar.
Jag tyckte JPR hade bra ordnade tävlingar. Jätte fint med "Rättvis Ryttare". Grattis Catti!! =) Du förtjänade det!
Zackie var en ängel som vanligt, fin och mjuk. Jag däremot. Jag glömde ju banan (ååå att man ännu ska lyckas med detta efter flera år på tävlingsbanorna!!!) i andra fasen, jag la till en super galopp piruett när jag märkte att vi var på väg mot fel hinder. Lydig häst dock. Efter vår fenomenala piruett blev vägen helt knas till följande hinder så den bommen damp i backen. 8 fel med andra ord. Det är konstigt hur minuspoängen bara ramlar in på grund av ett misstag.
I sista klassen blev det trångt från tvåan till trean. Hon sprang förbi! Min lilla stjärna som aldrig springer förbi. Paff hoppade jag hindret på nytt. Resten av banan gick bellissimo. 4 fel även där. Och med det var tävlingsdagen avklarad. 8 fel i första klassen och 4 fel i andra klassen. Inte så värst imponerande. Men nya tag nästa gång.
Jag är endå fullkomligt nöjd med min vite springare. Hon är fantastisk, det går inte att undkomma. En pärla att ha med på tävlingar. Står som ljuset i transporten, står som ljuset uppbunden. Inget tjafs, inget gnäll.
Hoppas jag nånsin hittar en liknande häst i framtiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar och bockar!

H. Catti

DavidEklund sa...

Hej Rita!

Filmade din 110 runda, så om du vill ha den kan jag skicka den ;)(skriv något till davideklund@live.com, så får jag din adress och kan skicka den)

/David