måndag 1 september 2008

Telefonväxel och Kiuruvesi

Jag har fått ett jobb! Ett helt vanligt 08-16 arbete. Ja wohl.
Sitter som "telefonist" hos ett större företag i J.stad. Här vimlar av trevliga och halvknasiga människor och jag trivs redan så bra!

I år missade vi villavslutningen. Tråkigt, men endå inte.
I helgen befann vi oss i Kiuruvesi på nationella fälttävling hela bunten. Vi åkte på fredag eftermiddag, efter att jag "krigat" inne på Prisma stormarket, ni kan tro att det var mycket folk! FREDAG KVÄLL OCH VILLAVSLUTNING. Mr eller Mrs Prisma måste vara snorrika. Verkligen.
Väl hemma och utmattad, jobbet fortsätter:
in med maten i den hyrda husbilen
in med ungen
in med hästarna
in med utrustningen
ta ut pengar

Listan blev lång... Kl 19.30 åkte vi.

Tävlingen gick si och så. Ingen blev placerad men alla har livhanken ibehåll och öronen sitter där de ska.

Snart slutar jag. Najs. Då ska jag köra lastbil. Najs. Eka kertaa. First time. Erstes Mal.

Hörs snart igen. Om ni ser en vilsen lastbils chaffis på rymmen i J.stad, de e ja.

Carpe Diem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lastbilskörkort?

Grattis till jobbet, förresten!

Anonym sa...

Go Rita, superduktig smart exblondin :D *hejaheja* :D

Rita sa...

Kaa: klart ja ska bli lastbils chaffis, vi har ju hästar, minns du? =)

KusinL: tänk ju very matsch!!

Kramen !