söndag 25 november 2007

Snörvel


Jahaa, så har man drabbats av en förkylning. Och jag som inte har TIIIID med det! Jag vill kunna jobba till 110%, hela tiden. Jag knapprar piller och dricker te (som jag egentligen inte tycker om) för att klara av dagen. Många säger att vila är det bästa med en förkylning, men jag undrar om inte det är bättre att röra på sig? Att man på något sätt "sparkar" igång kroppen? Frisk luft är väl det bästa. Det är klart, ligger man med 40 graders feber är det väl nog kanske bäst att ligga till sängs, men om man är så där på gränsen till sjuk, så ska man UT OCH RÖRA PÅ SIG. Åtminstone fungerar det bra på min kropp. :) *atjooo*

2 kommentarer:

maja sa...

Ojoj akta så du int får några men för livet bara som du sliter! :-o

Du förresten, du har inställt så att bara folk med google-konto kan kommentera din blogg nu (dvs inga anonyma kommentarer tillåts). Kanske det är meningen, annars kan du ändra det under dina inställningar så att vem som helst kan kommentera.

Rita sa...

Ojsan då.. ska genast ändra det! Bra du påpeka!! :)