onsdag 28 november 2007

FILM DAG 2



"TYSTNAD!" "Tagning!" "Ljud?" "GÅR" "Kamera?" "GÅR"

Dessa ord ekar fortfarande i mitt huvud, men oj så intressant att se hur det egentligen går till på en filminspelning.

Klockan 09.00 började jag med make-Upen. Jag sminkade de båda huvudrollsinnehavarna och en statist. Filminspelningen för scen 10 började ca klockan 10.00. Jag följde självklart med för att hålla koll på sminket. Skådespelarna var verkligen duktiga! Det blev filmat utomhus så det gällde att ha på sig varma kläder, men som tur var hade vi vädret på vår sida. Solen kikade ut nu som då och ingen direkt blåst heller för den delen. Filmteamet bjöd på kaffe och smörgåsar, ljuvligt! Hela proceduren tog långt tid för det är mycket med ljussättningen och ljudet, kameran osv osv
Snart ska jag åka till studion för där kommer det att spelas in ytterligare en scen.


2 kommentarer:

maja sa...

Kul att du får sminka på en riktig filminspelning!! o va skoj att min hemgata får vara med :)

Rita sa...

Javisst! Jag fick ju knalla in till din systeryster för att låna ett par varma stickasockor! BRA att bo i Nyykaabi!! :)