fredag 23 november 2007

Snö, snö, underbara snöööö




JAPP! JESS! JIHOOOO! Denna underbart vita snö är tillbaka efter 3 dagars uppehåll, hallelluja! Oj vad det kliar i fingrarna att börja julpynta hemma nu, och dessutom i ett nytt hus. Jag ääälskar de små fina 0,50€ tomtarna som kan köpa från butikerna. Jag har säkert köpt 20 st som jag tänker lägga inne i fönstren. I år ska vi fira jul hemma hos oss, vi blir cirkus 13 st personer. Hjälp, hur ska alla rymmas?! Men det ska bara bli roligt eftersom jag älskar att bjuda hem folk (beror nog antagligen på att vi har bott i ett sånt litet hus och att bjuda hem vänner har varit omöjligt, de har fått sitta på golvet...)


Jag vill åka in till stan och handla julbelysning! Jag har absolut inget jul krimskrams whatsoever hemma,och den stackars julbelysning jag har så är med SÄKERHET SÖNDER. Jag kan vara en riktigt kontrollfreak emellanåt, men om jag inte bryr mig, så BRYR jag mig verkligen inte. Så den julbelysningen som Rita en gång inte brydde sig om, är SÖNDER. Punkt.

Jag vill pynta, pynta, pynta för snart är lillajul hääääär!!!

Huhh, jag bara älskar julen, visst det är jobbigt
eftersom det kostar en hel del denna lilla högtid,
men man spenderar ju sina money
på de vänner / släkt man gillar.





Jul, jul, strålande jul..... :)





1 kommentar:

Jenny H. sa...

:) Hela inlägget är ett enda paranoidskov! haha! Du är så bra Rita. Vitsi, va det måst vara roligt med ett nytt stort hus.. :) Kram!