torsdag 28 februari 2013

Min dotter Ida är en hejjare på snowboard. Jag vet att det inte är helt lätt att lära sig stå på brädan. Men hon är väldigt envis och inte rädd för att skada sig, hon har ett ganska stort mod och ett sug efter spänning och fart. Och har man de egenskaperna, är det lättare att lära sig åka snowboard.
Igår var hon med pappsen till Bergö för att åka, det gick bra. Ida kommer att åka till Vuokatti från skolan i två dagar och sedan blir det Ukkohalla med familjen den första helgen i april.
Det blir nu den tredje vintern Ida åker snowboard. Jag har också varit med, men det är mer pappas och Idas grej, jag är inte sådär jätte stadig på brädan, fast jag åkt en hel del i min ungdom (Ruka, Hemavan, Åre, Alperna...)
Ida ville en gång åka med mig. I Ukkohalla. Det var katastrof, jag sa till henne att "du kan inte stanna bara sådär!" "Jag åker rakt in i dig!" Haha, hon sa sedan att hon kan åka med pappsen nu. :)



Film från 2011

2 kommentarer:

Angelica sa...

Hur går det med Maxi? Har ni kvar honom? :)

Rita sa...

Jo han är kvar! :)