torsdag 12 april 2012

Det här med arbetsro..

Har suttit i flera timmar och ritat hoppbanor. Inte lätt då man har en son på lite över ett år som utforskar allt! Jag mäter med linjal, springer därefter efter sonen som satt sig i wc byttan, fortsätter med mitt ritande och tänkande men måste snabbt avbryta då han har öppnat kylsåpet och leker med ketchupflaskan. Han börjar bli duktig på det här med att öppna korkar... Så har vi hållit på i tre timmar, och inte nog med det, men när jag började skissa banorna på datorn, ja då säger datorfanskapet upp kontraktet och låser sig. Allt blir svart och jag måste dessutom springa och söka sonen som hittat sminket. Sen är han ju otroligt intresserad av min miniräknare och man ser nästan hela vägen ner till magen på honom när jag tar miniräknaren ur händerna på honom. En unge på ett år har ett enormt stort självego, så att försöka säga till är ett rent helv.. Jag kan tex få 15 minuters arbetsro då han hittat något intressant att pilla på, som min sko tillexempel.

Nä. Nästa gång tänker jag låsa in mig i ett rum så jag får jobba ifred.

Nu är det dags att åka till stallet, fortfarande med sonen med mig, får se hur mycket arbetsro jag får ikväll då. Noll skulle jag tro.


Inga kommentarer: