torsdag 19 maj 2011

Säkringar

Igår tog jag tag i saken!

Jag var i desperat behov att ladda telefonen i bilen och cigarettändaren och sätesvärmarna har varit ur funktion. Jag har väntat på hjälp med att få säkringen bytt men nu var det panik. Och vad gör man då? Gör det själv. Allt står i bilens handbok och det var bara att köpa säkring och titta på bilderna hur man ska göra (IKEA feeling...) Tog tre minuter och nu fungerar allt som det ska. Vad enkelt. Och endå tror man inte att man kan göra det. Ju mer karlasaker jag lär mig att göra... destu mer måste jag göra. Vilket är bra, men nog är det himla skönt att sitta bredvid och titta på ibland. Men oftast gör jag allt själv. Byter däck, kollar oljan, luftrycken, bytt torkare.. och nu också säkringar. Men jag är också intresserad av att lära mig. Fast.. jag är nog illa tvungen att lära mig. Att sköta en gård och maskiner vet inga gränser. Man kan inte sitta här och vänta på hjälp utan man får göra det själv.

Nu till stallet!

1 kommentar:

Patricia sa...

Va du e duktig Rita!! :) Sen har jag kommit fram till att de mesta är ju egentligen int så svårt när man har lärt sig hur man ska göra. :D Så roligt att lära sig nya saker. :)