onsdag 30 juni 2010

Vasa

Jag hade en otroligt skön dag igår. Jag och dottern åkte till Vasa på SHOPPING! Min Ida som börjar bli så stor att det är faktiskt jätte jätte kul att umgås med henne, hon börjar mer och mer växa till min allra bästa vän och jag kan sååå rekommendera alla att bli mamma! Det allra roligaste är när man kan börja umgås, leka, prata, ja chilla helt enkelt med krypet, då mår man great!

Vi gick i alla världens butiker och tittade. Hon är en lika tokig shoppaholic som jag (undrar hur det kommer sig?) så det blev en hel del kassar... Jag stämde träff med Mika då vi skulle kolla smink till hennes stora dag om två veckor. Jag skulle kunna gå i evigheter i sminkbutiker, speciellt make-up store som har så fina färger!De som är inbjudna till vigseln får se vilka färger det blev, men en sak är säker, hon kommer att bli fantastiskt vacker!

Ett tips till er som inte vet vilka färger man kan kombinera till sminket, köp färdiga färgpaljetter! De har de rätta nyanserna. Rekommenderar matta färger, inte glansiga, glittriga eller party färger. Man använder det ganska sällan endå.

Jag köpte denna paljett från IsaDora (märke som jag kan rekommendera starkt!)



Sminkpaljetten heter IsaDora Smokey Eyes och är alltså en komplett färgkombination för sotade ögon. Färgerna går i grönt. Att få till sotade ögon är svårt, lätt hänt att det ser svart och horaktigt ut. Sök på youtube! Där får man bra tips!

Sen avslutades min dag med hoppträning hemma på gården. Ivriga ryttare!

Nu en kaffe och sen stallet, ha de bra.

Inga kommentarer: