måndag 5 juli 2010

Igår red jag Werom på morgonen och fixade hästarna, vattna, mocka och sopa. Härligt i stallet på sommaren. Så mysigt och lugnt. Vi har ca 6 hästar inne om nätterna nu. De resterande fjorton är ute. Så skönt med lite lättare, 'semester'. Sen var det dags för Charita och Karisma att åka hem efter en månads skolning. Alltid lite ledsamt när 'våra bebisar' åker hem igen. Äntlligen har fått in vårt nybalade hö till stallet. Det var aningen stressande igår när vi höbärgade när regnet och åskan låg i luften. Vi höbärgade från bete, 300 balar! Tacka vet jag stora hagar!

Jag är spänd varje morgon jag kör förbi min häst, finns där föl?? Men hon bra betar och betar och betar. Det är ju faktiskt inte så länge kvar nu. 10 dagar. Jag har bestämt mig för att inte betäcka henne i sommar utan nästa vår. Tror dessutom att jag ska tävla henne på våren. Jippi!



Ser att det blåser. Skönt för hästarna.



Det är så tyst här hemma. Bara jag och hunden. Ida är på villan och är säkert i skrivande stund redan i vattnet. Nu ska jag bara dricka kaffet och plocka ur och in i diskmaskinen och sen åker jag tillbaka till stallet.


Vilken längtan att få hoppa med henne igen! Här hoppar vi nationellt vid Nurk 120 cm, blev placering, II plats. Hon är snabb min fröken! Snabb och rädd om tassarna.

Inga kommentarer: