tisdag 1 juni 2010

Tuff sommar!

Som rubriken lyder, tuff sommar!
Vi har haft brutalt många förfrågningar på skolningar av hästar och nu när sommaren närmar sig är det FULLT. Hela juni är fullbokad, plus alla våra egna träningar samt tävlingar. Ingen semester här inte. Men det är nog så skönt när alla hästarna börja sussa utomhus på nätterna, mindre fodras och mindre mockning. Nästan som semester. Figo åker hem fredag. Han har börjat röra sig kanon bra! Idag fick han en guldstjärna för gott uppförande och för full koncentration i ridningen. Oj då jag skulle få ha honom ännu en vecka skulle han bli perfekt! Men han får komma igen på nytt senare.
Sen har vi ju köpt en husvagn! Urgullig och tjejig! Perfekt för fälttävlansresorna. Vi kallar henne Astrid. :)

Min hund Duchess är knasig. På sant. Hon tror att hon har valpar i alla skåp och att alla sockor är nyfödda bebishundar som hon förvirrat inte vet vart hon ska gömma.
Hon har samma rutiner varje morgon. Åminne; checka alla skåp för att försäkra sig om att alla bebishundar (sockor, nallar, mössor, you name it) är kvar på samma gömda ställe och sen är det dags att byta gömställe. En och en halvtimme går åt till att hitta nya gömställen. I stallet; checka sadelkammaren om bebisvalparna försvunnit eller flyttat på sig.
Och inte nog med detta så är hon fruktansvärt förälskad i män. Alltså inte hanhundar, utan människomän. Hon följer min brorsa titt som tätt och samma gäller min systers man. Stannar de så stannar hon. Hon till och med DISSAR mig för att få vara med hennes förälskelser.
Jag säger bara Rapaskåti, din förrädare.

2 kommentarer:

maja sa...

haha, voj Rapaskåti, hon beter sig precis som vi tydligen kan förvänta oss att vår hund Fia kommer att bete sig snart när hon blir skendräktig helt enligt vad hon brukar efter löptiden. Måste ta fram lite sockor att dia henne.

Rita sa...

pipleksaker är en hit. I skrivande stund skäller hon under huset.. mer vaplar?