fredag 15 januari 2010

Egentligen händer ju inget annat i mitt liv än just hästar. Det är mitt 24/7 jobb.
Nu har träningarna "börjat" på nytt och vi, jag och Suspori, har varit på två dagars hoppning för Louise Haaga, en tisdagsträning för Paavo och onsdagsdressyren för Susa. Jag gillar att träna. Jag gillar att klara av saker själv. Även fast min gosse inte är lika enkel att transportera som min guldklimp nr 1 så är jag fast besluten att göra detta helt på egen hand. Envis som synden. :)
Hittills har han varit frisk i bena och en massör är på kommande. Kan väl hända att han behöver genomsörjas... Jag är petnoga med mina hästar. Jag tvättar ALLTID av bena efter ett pass, gud nåde för smutsiga ben!! Och gud nåde för smutsiga och okammande manar! Och gud nåde för smutsiga HOVAR! Manege sand är urk. Sanden finns überall. Svår att tvätta bort från benskydden om man inte använder sig av en skurborste och Ajax! Benen ska alltid tvättas av. Jag är ingen fan av benlindor över natten, möjligen BoT under tuffare tränings- eller tävlingsperioder. BEVISLIGEN fungerar vatten och lera ALLRA bäst! Jag vet att det är ett fungerande koncept. Har använt mig av vatten och lera under flera år och en frisk fälttävlanshäst under 7 år av tävlingar är ett starkt bevis på att vatten/lera är det bästa alternativet. Och BILLIGAST framför allt.
Jag har dessutom lagt igång finnhorse nr 2, Putte. Han är för go vår lilla gris. Han är nu 14 år, halvlat men mysig att rida. Så tråkigt att ha en häst och man är så utsatt om den ena hästen bir sjuk och då står man där utan. Man är ju van att kunna ta till häst nr 2 om det behövs. Eller häst nr 3. :)
Har ett par 4 hästar som är redo för tillridning till våren, ska bli spännande!
Ha en bra dag och minns era hemläxor!

2 kommentarer:

maja sa...

Fick ditt mail om ny bloggdesign och har en del ideer i huvudet som jag ska ta itu med när jag hinner! Så mitt i allt får du dig en överraskning när du kommer in på bloggen. ;)

Kram saknar dig! (o drömde om dig i natt, vi var på rymmen då vi snott en massa pengar men blev ifångatagna. Kim va dock fångvaktare o hjälpte oss rymma igen)

Rita sa...

Haha vilken knasig dröm! :) Ska bli spännande.. Väntar! Kramis ha de gott vännen!