fredag 16 januari 2009

Vintern is back!

Jisses vilken härligt väder! :) Och det bästa av allt, jag är LEDIG idag! Zackie får vila idag. Idag ska jag ta ner all julpynt (jo det är sant, julpyntet hänger fint kvar...) *rodnar* Senare ska jag åka till Jstad och shoppa lite. Tänkte jag. Jag och Ida.
Igår red jag med Sandra och hennes Suspori. Vi tog en skön skritt tur i det fina vintervädret. Duchess sprang med oss och oj så lydig hon är! Hon väntar och stannar när man ber henne. Underbara hund! Sandra och jag har alltid så mycket att prata om, antingen mycket hundsnack och hundpsykologi, eller psykologi överlag. Och vi har väldigt ofta samma syn på saker, vi är alltid överens om "livet". :) Hon är en underbar människa och nu har hennes dröm blivit sann: hon har äntligen fått en fodervärdshäst! Jag är så glad för hennes skull!! :)

Men en viss person... åååå så falsk! Jag vet ju varför hon snackar så, men visst blir man både förbannad och sårad. Suck, den här sporten ibland... man blir int klok på de. Varför ska folk snacka så mycket skit och riktigt gotta sig i negativa saker? Och varför kan folk inte vara ärliga och säga som det är?? Och det värsta, när man själv bjudit till som fan i alla år, så svänger de ryggen åt en.

Men tack för de vänner som finns!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och tack til dej Rita! Såg er på Prisma igår :)

Rita sa...

Hihi, jasså du bevittnade när jag sprang och jagade Ida runt hela halva Prisma. Knäppa unge! :)

Anonym sa...

Öh, nej jag såg dej nog i ett annat skede, såg bara dej o Sandra? Kanhända var du dit med Sandra i torsdags o med Ida i fredags dvs igår idag :)Ni såg nog lugna ut i torsdags :D Idag har jag börjat dagen med att skura bort vattenfast tusch från golv och väggar. Det gick sisådär. Älskade ungar. *harkel*

Rita sa...

HAHA!! Ja visst är det roligt med dessa änglabarn... :P Ha en bra helg!!