torsdag 8 januari 2009

Januari 2009

Är inte lika bloggaktiv nu eftersom jag inte sitter ochglorpå datorskärmen i 8 timmar om dagen, men ska försöka uppdatera endå så ofta som möjligt.
Hästen vi tittade på, det gick bra! Den står nu i stallet och fordervärden är lyckligare än någonsin! Grattis till dig,är så glad för din skull!! Ridtur nästa?
Vi är ett så bra gäng i stallet nu. Riktigt roligt,massor med skrattattacker och kaffepauser och ridturer i snön. PRECIS som det ska vara i ett stall! Vi trivs otroligt bra ihop och ungefär i samma åldrar. Och med så fina hästar!

Idag ska jag till byggnadskontoret här i Nyykaabi för att få hem en områdeskarta på Stall Åminne, här kommer grejer att hända. :) Vi har en megaplan för Stall Åminne och det kliar så i mina fingrar att få börja!! Tänk att få jobba med hästar, fantastiskt.

Träningen för Cajus Aminoff i helgen var superb! Tack tillvår fantastiska förening NURK för denna underbara julklapp!! Vilken annan förening skulle erbjuda liknande??!!
Zackie var taggad som fan, hon har haft hoppledigt sen seniormästerskapet. Hon var verkligen jävligt taggad, men det är så härligt när en häst på sjutton bast kan vara så glad och hoppvillig. Fast hennes ryttare red som en kratta vissa gånger så räddar hon situationen JÄMT. Hon är en räddare i nöden, så att säga :) Bästa häst.

Nu ska jag beställa in lite grejer från Eskadron till butiken.*dreggel dreggel* En och annan sak hamnar ju givetvis i zackies stall låda... :)

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öh, sen när rider du som en kratta, syns nog att du e ett proffs ut i tygeländarna, du vill att allt ska bli rätt. Ja visst e det kul när gamla hästar e så framåt, min gamla Robin 22år står o gräftar med frambenet när han äntligen slipper mot hinder...synd ändå på hans ålder, men vi ska hoppas på min super duper häst Tuffe, hi hi

Ser framemot våra träningar men underlaget är för slirit här än tyvärr...Bläää, tror det är samma i gränlandet hos catti.

Camilla N-A

Rita sa...

Haha, tack för det! :) Jo inte skulle man kunna tro att Robin är 22 år! Han är ju lika pigg och kry som vilken 6 åring som helst! :)

Vi får hoppas på bättre väder så jag får komma och plåga er igen! Vänta bara... :P