torsdag 13 november 2014

Onsdagens Pangpang

Denna dag blev det longering i manegen. Jag var trött och utan energi (kan det ha något med fyra barn att göra :), så det blev enkel longering med inspänningstyglar. Jag la på henne sadeln i alla fall, om det nu vore så att jag vill på ryggen.
Hon gick fint i longeringen, hon börjar dock få lite brått i traven så det gäller att stå stilla så hon kan tagga ner lite. Efter ett par varv i båda varven fick jag lust att sitta på henne. Men den här gången var jag ensam så jag tränade mest på att hoppa upp från sidan. Viktigt är ju att unghästen kan stå still när man ska upp i sadeln. Irriterande med en häst som skrittar iväg när man är halvvägs upp i sadeln.
Efter femte försöket stod hon stilla med huvudet avslappnat och neråt. Duktig tjej. Sedan skrittade jag runt ett par varv. Vingligt och hon svängde hit och dit, men jag tog det inte så allvarligt. Allt man gör är endå hemåt, så länge inget katastrofalt händer.
Det var onsdag det.

Inga kommentarer: