söndag 2 oktober 2011

Kuvapommi

Hej alla!

Jag håller på och rider in Sumsum. Sumsum är 4 år, efter Carano och hennes mamma är min första juniorhäst, Hagels Almandine. Så man kan säga att fröken ligger mig varmt om hjärtat. Egentligen borde hon vara inriden vid det här laget och tävla 90 cm banor, men men jag blev ju gravid så det hela är ett år försenat. Men jag blundar och låtsas att hon fortfarande är tre år. :) Jag har inte suttit på henne än, men det är planerat till inkommande vecka, får se hur det går. Hon är en riktigt kinkfia när det gäller sadelgjorden och jag har bevittnat ett par kutryggade bocksprång.. Huh. Igår var hon det bästa hittills i longeringen, lugn och fin, avslappnad och trevlig. Nice!


Visst är jag hot?


Longering är KUL!

Ronja och Suspori är på väg ut på ridtur! Mamma fick den otroliga äran att rida min guldklimp.. :)




På lördag var det en mycket solig och fin dag! På morgonkvisten höll jag dressyrträning i Esse och jag red Ted, han som varit hos mig på skolning i somras. Så hästarna fick äta morgonhöet ute denna morgon och det verkade gilla läget :)


Min lilla hjälpreda.


RocknRolla e BlueHors Romanov, 2 år


Sluuuurp




Har jag berättat om vår nya vän? Toro the Workman? Vi på Stall Åminne värnar om miljö och natur, här har ni vår nya elbil:






Slutligen har jag sladdat ridplan.





Vi borde vekligen göra något åt vår ridplan. Den är gropig som en puckelpist. Ridbanan är en gammal rasthage som vi fyllt material på, men den tenderar fort att bli ojämn. Visserligen är det inga bekymmer för hästarna, men jag vill endå ha en rak bana. Det får vi fixa till sen. Dessutom är ridplan nr 2 är planerad till nästa sommar. Spännande.

Slutligen. Jag måste bara lägga in denna bild, för den ser på något vis inte riktigt klok ut.


Så här kan man tydligen flytta en båt.

1 kommentar:

Lena sa...

:D
Roligt med bilder! Synes :)