onsdag 12 oktober 2011

Hej alla!

Vad har hänt sen sist då? Jo det har vankats klubbmästerskap i banhoppning och dressyr i helgen. Hoppningen gick bra, guldmedalj där. Roligt för Milky Way och jag får sällan medaljer. Hon är en hejjare på att fixa rosetter och vinster på banhoppningar, men då det kommer till mästerskap, då skiter det sig. Varenda gång. Jag tror att det är åtminstone två regionmästerskap i banhoppning som vi vägrat ut oss. Milky Way som nästintill ALDRIG stannar. :) Så medaljen var uppskattad. Däremot med min förra tävingshäst, Hagels Almandine, trillade medaljerna in. Hon som för övrigt vägrade och rev om vartannat. Men på mästerskap, då gick det bra. Underligt.. Alma och jag har 6 regionmästerskap medaljer, 3 i banhoppning och 3 i fälttävlan. Må hon vila i frid gumman min.

Sumsum har haft vila i 5 dagar. Sist blev jag faktiskt lite stressad på henne. Ja jag vet. Man ska vara tålmodig med unghästar, men, allting tar 5 gånger extra lång td med henne. Allt ska vänjas in länge länge länge. Sist blev jag lite störd och sa till henne att nu får du skärpa dig va! Och vips, hon blev cool. Jaha? Så där bara.

Idag är det Aki träning. :)


Jag och Millan i Ylistaro 2011. Fräs i tanten!

Inga kommentarer: