måndag 31 mars 2008

MILKY WAY GER





Min fantastiska häst. Man kan faktiskt ha tur i livet och snubbla över en underbar kamrat. Hon köptes i Tyskland då jag jobbade där. Tack vare min arbetschef lyckades jag hitta henne, jag hade bestämt mig för en skimmel, den ska vara liten och ett sto. Hon kom då att tänka på Milky Way. Tur för mig så fick jag köpa henne. Vi hade otaliga problem i början, jag kunde inte galoppera med henne och absolut inte hoppa, eftersom hon var så het på gröten. Men efter timmar av blod, svett och tårar började jag se ljuset i tunneln.

Nu, sex år efter att vi kom hem från Deutschigungen, passar vi perfekt tillsammans. Nästan varje dag tackar jag min lyckliga stjärna över att jag lyckades hitta henne. Hon är snäll, lätt att handskas med och underbar att rida. Hinderklok, är alltid med på noterna. Hon vill vinna, hon vill vara bäst, hon vill göra sitt bästa. JÄMT.

Hon är den bästa tävlingskamrat man kan önska sig, lätt att lasta, sköta och rida. Hon är så modig på fälttävlingarna, hoppar i vattnet, hoppar stora hemska oxrar utan att blinka.

Den lilla hästen med det stora hjärtat.

Jag kommer aldrig nånsin att hitta en liknande häst, aldrig. Hon är en på miljonen, eller rättare sagt en på miljarden.



Milky Way kommer aldrig att säljas, hon ska bo på Stall Åminne tills hon stupar. Hon kommer att bli en underbar barnhäst på äldre dar, kommer att leverera massor åt min dotter.



TACK, Milky Way för att du bara helt enkelt är så himla bäst. Verkligen.

Inga kommentarer: