tisdag 1 november 2011

L E B R I U S



Här är han. Min nya unghäst!

Lebrius kommer från Litauen och är 5 år gammal. Han har blivit riden ett år.
Jag föll för hans utstrålning och fann honom egentligen av en slump. Sen den dagen för nästan tre veckor sedan, har jag inte kunnat sluta tänka på hästen. Han gick så fint i dressyren.. Fina luftiga gångarter.



Jag har mejlat fram och tillbaka och efter många om och men, har köpet bivit verklighet! Jag ville ännu bara se om Lebrius kan hoppa, hon skulle fixa mig en video. Lebrius har inte hoppat med ryttare, då ägaren är mer för dressyr. Men hon skulle ordna en löshoppningsvideo och se så fint de har ordnat det! Jag har aldrig fått så fin service som från de underbara människorna i Litauen! De filmade även veterinärgranskningen! Han blev röntgad som 4 åring och jag visade bilderna för vår veterinär och inget hittades! =)


Och tydligen kan han hoppa också!!!

Han är en riktig nippertippa, en äkta Gaylord. ;)

Om allt går som det ska, är han på väg till Helsingfors nu på tisdag! Spännande spännande..



Egentligen skulle jag inte ha en ny häst, har ju flera hästar redan plus småbarn och lite till, men när jag såg Lebrius för första gången visste jag att han skulle bli min.

Är GLAAAD och förväntansfull!

6 kommentarer:

Alexandra sa...

Fin blogg och söta hästar :))

Sabina sa...

Oj, va roligt!!!

Congratz Ritski! :))

Rita sa...

Tack Sabbe! No får vi rajtt i kring på unghästklassren, eller huuur?? :)

Maja sa...

Shit så fiiiin, han rör knappt marken där han dansar fram! Var det gamla ägarna som valt musiken till löshoppsvideon? Jag tror de psykar dig med "if you like then you should put a ring on it". Med all rätt! :)

Sabina sa...

Tjaa, Rita..Vi e ju kanske inte lika lätta i rörelsen med Pelle, men int gör he naa..;))

Cecilia sa...

Underbart att äntligen hitta någon som har någonting om en häst just från den internetsidan!
Har nu hittat själv en liten drömprins där, och har funderat över ett halvår om jag ska skaffa mig honom, men har varit tveksam och låtit det rinna ut i sanden pga att jag har varit lite osäker när det har kommit från utlandet.
Nu tror jag verkligen att jag kommer att köpa honom nu när jag läst hur bra dom har skött sig med "försäljningen" :))

om du har tid att skriva hur det gick till med transport och sånt, hör gärna av dig till min e-post adress: cecilialundstrom@hotmail.com