fredag 18 november 2011

Hej alla!

Nu är det snart två veckor sedan jag och min sambo hämtade hem Lebrius från Helsingfors.
Jag är mycket nöjd med honom. Han är snäll, bra i huvudet och rolig att rida. Vi har mest lärt känna varandra men för två dagar sedan red jag ett bättre dressyrpass med honom och det gick kanonbra! Dock är han väldigt skumpig i traven så det kommer att ta ett bra tag innan jag känner mig stabil där i korttraven.. :) Galoppen är underbar! Jag hoppade med honom igår. Han hade då blivit hoppad en gång med ryttare. Så andra gången var med mig i sadeln, Lebrius hoppade fint och utan krusiduller. Trevligt, sånt gillar jag. "Problemet" är det, att han jämt ska kröka nacken så fruktansvärt fint, så i vissa situationer kom vi nästan med öronen först mot hindret :) Men det får vi träna på, han såldes ju som dressyrhäst så jag får ge honom lite tid med det där.

Inga kommentarer: