tisdag 30 augusti 2011

30.08.2011 kl 08.30

Godmorgon alla!

Imorgon fyller min far år! Världens bästa pappa. Han har alltid ställt upp för oss barn.. Han har i alla år suttit och hört på mina vilda hästplaner och tävlingar. Kört mig land och rike runt på fälttävlingar, filmat och fotograferat. Tagit hand om mig när det gått åt skogen, tröstat och stöttat. Bättre pappa kan man inte få!
GRATTIS BÄSTA BÄSTA PAPPA!!!

Nu har vi då släppt hästarna från bete, nio stycken för att vara exakt. De går fortfarande ute om nätterna men är endå så pass nära att man kan in dem ifall det blir busbas väder. Resten av hästarna står oftast inne om nätterna nu, med undantag för finare väder :) Vi har 21 hästar på gården nu.

Nästa tävling inplanerad med Milky Way och Suspori är hopptävlingen vid Nurk.

Melker har krupit i en vecka och nu står han. Stopp stopp varför så bråttomt!!? Och han ska jämt fingra på våra sotluckor... svart som natten blir han. :) Men det gör absolut ingenting för han är världens mysigaste son som alltid är glad och sprallig, tjock och nöjd!

Idag ska jag träna Zacki och Suspori! Suppen gick kanon sist, tränade sidvärtes i galopp och han gjorde ett klockrent byte på raktspår, duktiga duktiga Suppen! :-)

Ha en bra dag!!

Inga kommentarer: