lördag 27 augusti 2011

27.08.2011 kl. 08.30

Idag är det alltså villavslutning. Känns tomt och verkligt på något sätt. Nu kommer hösten. Fast jag gillar dock hösten! Känns bra att ta in hästarna om natten och flickan börjar skolan. Allt faller på plats, man kommer in i rutinerna igen.

Jag vaknade kl sju på villan och körde upp med båten, jag kör alltså en Utter med en 70 hästars Johnson. Snabb, orange och relativt ful. Men den tar mig från A till B. Den är dessutom flatbottnad, så vid hårdare vindar får man sig en ordentlig rumpmassage.. Den är otroligt hemsk vid stora vågor, smäller och skramlar och låter och har sig. Ja fy, men det är bara att gasa på. :)

I stallet väntade 5 söta kusar Cedrix, Malin, Suspori, Dajm och Zacki. Resten av gänget har stått ute. Det är alltid så här hos oss mot hösten, inne eller ute inne eller ute? Oftast brukar vi låta hästarna bestämma... :)

Igår blev det alltså,, trots regnet, en tur längs vägarna med Zacki. Hon är så fräsch och fin. Vi red en 10 km länk. På hemvägen red vi sluta i galopp med byten. Tro nu inte att det blev bra! Hon är typ som "klipiti klipiti klapp byte hoooppp hopp hopp hopp klipiti klipiti klapp klapp byte hoooppp hopp hopp" Haha hon är så kul när hon flippar ur och frustar och grymtar, bara för att man ber nånting mer.. som innehåller gångarten galopp. :)Hon och jag är ett perfekt team! Hon är och kommer alltid att förbli den bästa hästen jag någonsin kommer att rida på. Det finns dyrare och vackrare hästar än henne, men INGEN passar mig så bra som hon. Vi synkar på ett obeskrivligt sätt.

Sladdade manegen och ridplan igår också. Idag blir det ridning på Zacki igen.

TREVLIG VILLAVSUTNING!!!!!

Inga kommentarer: