tisdag 16 november 2010

Vi ska bygga manege!

Gud så glad man kan bli! Efter alla dessa år som vi slitit utomhus med våra tävlingshästar är nu ett minne blott. Manegen är liten och mysig. Inga häftiga kvadratmetrar här inte, men passlig nog som träningsmanege. Nu på onsdag, alltså IMORGON, åker gänget utan magar över till sverige för att plocka ner manegen som sen ska skippas hela vägen till Åminne. Jag är så förväntansfull så jag spricker!! Världens bästa julklapp! :-D Jag kan bara inte sluta le.

Har klippt en hel del hästar Suspori, Putte, Sanza och Novelle, men annars är jag sjukskriven... typ, om ja sku ha ett riktigt jobb. Putte älskar att bli klippt och ni kan aldrig ana hur mycket päls den hästen besitter, mycket nog för att värma en hel familj. Suspori, Sanza och Novelle fick halvklippningar medan Putte blev helklippt.

Fick höra en trevlig nyhet förra veckan som gör mig på nått sätt glad :) Goda saker tycks hända nu. Lyckotider! Hoppas det håller i sig.

Borde fixa klart mitt C1E körkort. Ska bara skriva upp och köra. Knepigt kanske att köra med magen full av bebis?! Fast å andra sidan kanske man slipper undan lättare.. :)

Nu ska jag bara njuta av tanken att för första gången rida in i Åminne manegen.. härligt!

1 kommentar:

Lisa sa...

Så roligt att det blir en manege vid Åminne! Det är ju nästan ett måste för att kunna rida effektivt i dethär landet! Grattis!